מבחן לדוגמא במבוא לפסיכולוגיה – כולל תשובות!

שאלות חזרה למבחן בשיטת "בחן את עצמך" – התשובה מוסתרת כך שאתם יכולים לחשוב על התשובה בעצמכם, ורק לאחר שהחלטתם לפתוח את התשובה על מנת לגלות אם צדקתם או שאתם צריכים לחזור עוד קצת על החומר. 

שאלה 1

מבחנים שמכילים צורות מעורפלות שניתן לפרשן באופן שונה הינם:
א. מבחני השלכה.
ב. מבחנים אובייקטיביים.
ג. בעלי מהימנות גבוהה.
ד. תשובות א' ו-ג' נכונות.

א. מבחני השלכה.

שאלה 2

מהי הגדרה אופרציונלית?
א. נוסחה שמבדילה בין הקבוצות השונות של המחקר
ב. האופן בו מודד החוקר את המשתנים במחקר
ג. הגדרה שנמצאת בשימוש כאשר אין לחוקר ביסוס תיאורטי למחקרו
ד. הדרך בה נוסחה השערת המחקר

ב. האופן בו מודד החוקר את המשתנים במחקר

שאלה 3

"העברה" במודל הפסיכודינמי היא:
א. התהליך באמצעותו המטפל מעביר למטופל את רגשותיו.
ב. המסר למטופל על-ידי המטפל היכן מקור הבעיה שלו.
ג. תהליך בו מעביר המטופל למטפל רגשות.
ד. אף אחד מהנ"ל.

ג. תהליך בו מעביר המטופל למטפל רגשות.

שאלה 4

במערך מחקר מתאמי:
א. החוקר עושה מניפולציה במשתנה הבלתי תלוי
ב. החוקר אינו משנה את תנאי הניסוי, אך שולט על סדר הופעת המשתנים
ג. ניתן להסיק רק על קיום קשר בין שני משתנים
ד. תשובות א ו- ג נכונות

ad

ג. ניתן להסיק רק על קיום קשר בין שני משתנים

שאלה 5

כשאנשים מתקרבים אלינו אנו יודעים שהם לא נעשים גדולים יותר למרות שהגודל שלהם על הרשתית משתנה. לתופעה תפיסתית זו קוראים:
א. קביעות גודל
ב. אפקט סטרופ
ג. רמז הסתרה
ד. פער בין רישתי

א. קביעות גודל

שאלה 6

תהליך ההטמעה על-פי פיאז'ה הוא:
א. תהליך פיזיולוגי לקליטת חומרים דרושים לגוף.
ב. תהליך חיברות.
ג. תהליך לפיו מפרש אדם גירויים בסביבתו בהתאם למערכת הקוגניטיבית שלו.
ד. תהליך של שינוי מבנים קוגניטיביים קיימים.

ג. תהליך לפיו מפרש אדם גירויים בסביבתו בהתאם למערכת הקוגניטיבית שלו.

שאלה 7

על פי תיאורית הלמידה החברתית (למידת חיקוי) של בנדורה:
א. למידת ההתנהגות כרוכה בחיזוקים אך לא ביצוע ההתנהגות.
ב. הלמידה כרוכה בתהליכי התניה ישירה
ג. הביצוע כרוך בציפיה לחיזוק חיובי
ד. כל הנ"ל

ג. הביצוע כרוך בציפיה לחיזוק חיובי

שאלה 8

איזה מהמשפטים הבאים מתאר פתרון בעיה על-ידי שימוש בהיוריסטיקה:
א. אופן החיפוש יהיה אוטומטי
ב. אופן החיפוש יהיה מאוד שיטתי
ג. באופן ודאי ימצא פתרון לבעיה
ד. אופן החיפוש יהיה גמיש וסביר שימצא פתרון לבעיה

ד. אופן החיפוש יהיה גמיש וסביר שימצא פתרון לבעיה

שאלה 9

סטודנט הוא הישגי כאשר את הכישלון או ההצלחה במבחן הוא ייחס ל:
א. כשלון לעובדה שלא התכונן, והצלחה לעובדה שהמבחן קל
ב. כשלון למזל הגרוע, והצלחה לעובדה שהעתיק מחבר
ג. כשלון לקושי המטלה, והצלחה לטימטום שלו
ד. כשלון לעובדה שלא התכונן, והצלחה ליכולת שלו

ad

ד. כשלון לעובדה שלא התכונן, והצלחה ליכולת שלו

שאלה 10

ההבדל בין שלב האופרציות הפורמליות לאופרציות המוחשיות הוא:
א. אופרציות קונקרטיות ניתן ללמוד באופן עצמאי ואילו אופרציות פורמליות צריך ללמוד בביה"ס
ב. בשלב האופרציות הפורמליות הילד מתייחס רק לעצמים קיימים בעוד שבשלב האופרציות הקונקרטיות ילד יכול להניח הנחות היפותטיות ולפעול לפיהן
ג. בשלב של אופרציות קונקרטיות הילד מתייחס רק לעצמים קיימים בעוד שבשלב של אופרציות פורמליות ילד יכול להניח הנחות היפותטיות ולפעול על פיהן
ד. בשלב הקונקרטי ילד מסוגל להתייחס לרעיון שאין אובייקטים קונקרטיים

ג. בשלב של אופרציות קונקרטיות הילד מתייחס רק לעצמים קיימים בעוד שבשלב של אופרציות פורמליות ילד יכול להניח הנחות היפותטיות ולפעול על פיהן

שאלה 11

חוסר היכולת לשמר (conserve) מראה על:
א. חשיבה אגוצנטרית
ב. חשיבה מופשטת
ג. חשיבה מוחשית
ד. העדר אופרציית ההפיכות (Reversibillity)

ד. העדר אופרציית ההפיכות (Reversibillity)

שאלה 12

אימא שפכה מים מכוס צרה וארוכה לקערה רחבה ושטוחה, דני התלהב ואמר: אלה אותם מים באותה כמות רק שפכו אותם לכלי אחר. אמו הפסיכולוגית צלצלה לאביו ואמרה: דני כבר הגיע לשלב:
א. הסנסורי-מוטורי
ב. קדם-אופרציונלי
ג. אינטואיטיבי
ד. אופרציות מוחשיות

ד. אופרציות מוחשיות

שאלה 13

על-פי סקינר:
א. יש לשלב את הביהביוריזם עם גישות נוספות.
ב. ניתן לחקור את מחשבות האדם בנוסף לתצפית הקלינית.
ג. על-ידי עיצוב התנהגות אפשר יהיה ליצור חברה מאושרת ובריאה.
ד. הבסיס לכל התנהגות היא המוטיבציה.

ג. על-ידי עיצוב התנהגות אפשר יהיה ליצור חברה מאושרת ובריאה.

שאלה 14

לפי הארי הארלו התקשרות ראשונית בין הקוף-התינוק לאמו היא:
א. התקשרות לא בטוחה
ב. תוצאה של למידה הקשר בין סיפוק צרכים ביולוגיים ובין המטפל שמספק אותם
ג. תוצאה של הצורך של הקוף למגע מנחם
ד. אף אחד מהנ"ל

ג. תוצאה של הצורך של הקוף למגע מנחם

שאלה 15

____________ הוא אירוע שהפסקתו מגדילה את שכיחות הופעת התנהגות, ואילו ________ הוא אירוע בלתי נעים המקטין את הסבירות להופעת ההתנהגות.
א. חיזוק חיובי ; עונש שלילי
ב. חיזוק חיובי ; חיזוק שלילי
ג. עונש שלילי; חיזוק שלילי
ד. חיזוק שלילי; עונש חיובי

ad

ד. חיזוק שלילי; עונש חיובי

שאלה 16

מרכיב העמדה המתייחס למידע שיש לנו על אנשים, אובייקטיביים או נושאים ואת אמונותינו כלפיהם הוא:
א. המרכיב הרגשי של העמדה
ב. המרכיב ההכרתי של העמדה
ג. המרכיב ההתנהגותי של העמדה
ד. תשובות 1 ו3 נכונות

ב. המרכיב ההכרתי של העמדה

שאלה 17

איזה מהבאים אינו נכון לגבי דיסוננס:
א. דיסוננס יכול להוביל לשינוי התנהגות
ב. דיסוננס יכול להוביל לשינוי עמדה
ג. דיסוננס יכול להוביל להפרכת אמונה
ד. דיסוננס יכול להוביל להוספת קוגניציות.

ג. דיסוננס יכול להוביל להפרכת אמונה

שאלה 18

האני לפי פרויד:
א. אינו מבין את המציאות
ב. הוא ייצוג הפנימי של ערכים חברתיים
ג. מתווך בין דרישות הסתמי לדרישות האני העליון
ד. הוא ייצרי

ג. מתווך בין דרישות הסתמי לדרישות האני העליון

שאלה 19

פתרון נכון של תסביך אדיפוס מוביל ל:
א. הפנמה של יצרים
ב. הזדהות עם ההורים
ג. יצירת מנגנוני הגנה
ד. עליה באנרגית הליבידו

ב. הזדהות עם ההורים

שאלה 20

מה נכון לגבי מבחן וקסלר:
1. הוא מודד את הגורמים השונים של האינטליגנציה
2. הוא תלוי בהבנת שפה יותר מאשר מבחן בינה
3. הוא מודד אינטליגנציה בתחום המילולי ובתחום הביצועי
4. הוא אינו מהימן.

3. הוא מודד אינטליגנציה בתחום המילולי ובתחום הביצועי

פוסטים אחרונים

נושאים